divendres, 2 de desembre del 2016

Gran ressenya


En Ramon Drudis ha publicat aquest fantàstic escrit sobre el concert del passat dimecres:

"Ahir al vespre tancava els ulls i la música que m’envoltava em transportava cap a llocs que per a mi tenen un significat especial. El Castell de Montsegur i Montelhó d’ on varen tenir de sortir els càtars occitans cap a Catalunya. Igualment la música celta em feia pensar amb els meus ancestres.

Tot això passava a Lleida, on el grup musical ponentí “La Ruta de les Estrelles” ens va oferir un magnífic concert tot commemorant els 20 anys de l’Escola l’Intèrpret.

En cada cançó presentaven un nou instrument que jo no havia vist ni escoltat mai. El seu ritme era encomanadís i provocava la picada de mans en gairebé cada melodia interpretada. Eren cançons rescatades de l’oblit però molt nostrades.

En acabar el concert vaig fer conversa amb l’Abert, l’Ivan, el Robert, l’Héctor i el Sergi. Una de les coses que varem comentar va estar el nom del grup que segons ells agafa el nom del “Camí de Sant Jaume”, aquesta ruta ancestral on els celtes i d’altres tribus procèltiques l’utilitzaven per arribar, a mode d’iniciació, cap una nova meta, on el foc, al vespre, s’amaga per sota l’horitzó. Sempre caminant cap a l’oest fins el Finis Terrae, marcat per la Via Làctia, seguint la indicació de les estrelles i convergent cap a la constel•lació del “Gos Gran”, on hi ha l’estrella Sirio, la més brillant del cel.El disc seu que varem emportar-nos suposa 3 anys d’investigació, d’arranjaments i assajos, i ara mateix, mestre escric aquestes línies estic escoltant el tema “Mary young and fair” de caràcter lent, dolç, molt emotiu i interpretat amb l’arpa i el violí."

Moltes gràcies!

1 comentari:

Tot Astronomia ha dit...

Gràcies a vosaltres Ruta de les Estrelles per fer-nos gaudir de la vostra música.